Cote d’Azur Gezisi-2012 Mayıs

510

Bu rota gündeme nasıl geldi tam hatırlamıyorum ama Bilge’nin önerisi olabilir.Eski eşi sevgili Deniz,uçak fobisi nedeni ile başta Fransa olmak üzere tüm Avrupayı kara yolu ile dolaşmış biri.Onun tavsiyeleri ile çıktığımız hiç bir yolculuktan bugüne kadar mutsuz dönmedik.

Pegasus’un abuk uçuş saatlerinden biri ile Marsilya’ya uçtuk.İndiğimiz gibi hava alanından ,ekonomik ve gayet rahat bir araba olan Citroen’imizi kiraladık.El bagajı kuralını bozmadığımız için minik valizlerle arabaya rahatça sığdık.bu gezinin araç ile ilgili aklımda kalan en kötü tarafı, arabanın manuel vitesli oluşu ve sevgili Sinem’in ,ben yurt dışında araba kullanamam takıntısı nedeni ile tüm rotayı benim tek şöför olarak tamamlamamdı.Kaç bin km yaptık hatırlamıyorum ama 1.300 ün altına düştüğümüz gezi olmuyor.Üstelik bu kilometreyi hepi topu 2,5- 3 gün gibi kısa bir sürede yapınca şöförün halini düşünün artık.

Bizim grup gezilerinde ana kural az zamanda çok yere gitmek.Bir kısım yerleri, geçerken arabanın camından görüp listede yanına çentik atarız..Gördük mü ? Gördük 🙂 Tabi ki işin şakası bir yana ilk kural: az zamanda çok yer ,ikinci kural büyük şehir ve başkente gitmek yok..Bu kural iç güdüsel olarak zamanla gelişti.Hepimiz istanbul’un kalabalığından bıktığımız için önce orta büyüklükteki  turistik merkezlerle başladık son bir kaç senedir köyden büyük bir yeri bünyemiz kaldırmaz hale geldi.Sadece Gamze arada söylenir,bu gezide Başkent yoksa beni unutun der..Ona da seni Ankara’ya götüreceğiz der geçeriz..Ben bazen, ”-Bunları gece otelde bırakalım biz senle bu gece arabaya atlayıp Roma yada Paris yapalım, bilirsin hızlı kullanırım ”derim.Gayet de ciddi bir tekliftir bu..Ama Gamze şimdiye dek şaka zannetti..

Arabaya bir GPRS takarız.Sürekli konuştuğu için nezdimizde kişilik kazandı.Bir adı bile var.Yanlış yollara saptığımız da küfürü şöför yada co pilot değil Kadriye yer..Adı neden Kadriye bilmiyorum.

Kurallar kısmında daha fazla detaya girmeyeyim.Kızarlar.Grup 5 kişidir.Çok kişi bu tatillere bizimle birlikte katılmak ister ama burada da kural bellidir. Sayı 5. Bu 6 olmaz.4 ‘e inmez.Zaten bizi de bizden başka kimse çekemez..Takvim her yıl Mayıs ayıdır.Mayıs ayı bilinçli olarak  seçilmedi ama ilk sefer Mayıs’da gidince  yıl dönümleri de doğal olarak hep aynı ay oldu.Bir kısım gezi,benim doğum günüm olan 21 Mayıs’a denk geldi .Ve hep, ”- ne kralsın Öznur !!  her yıl şerefine yeni bir ülkede doğum gününü kutluyoruz ” geyiklerine maruz kaldım:)

Nerede kaldık,Marsilya’da havalimanından arabamızı aldığımız gibi St.Tropez’e devam ettik.Marsilya’yı gezmeyi dönüş günümüze bıraktık.Marsilya zaten Beyoğlu’nun arka sokakları desem yalan olmaz.Çöpler,sokak da yaşayan  zenciler bana Napoli’yi hatırlattı.

3 gece boyunca hep Nice’de konakladık.Program ; St Tropez,Cannes,Nice,Monaco,Eze,Ville Franche,St.Paul ve Marsilya ‘dan eve dönüş şeklinde oldu..Buyrun bakalım…

Bu yazının kalıcı bağlantısı https://ailecekgeziyoruz.com/cote-dazur-gezisi-2012-mayis/